تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳

قطع امید پائز و تقوی در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ برای والیبال ایران | رقیبان سخت کار ملی‌پوشان والیبال را سخت کرد

از صحبت‌های پائز و تقوی چنین برمی‌آید که نباید منتظر کسب سهمیه المپیک توسط تیم ملی بود و تنها باید به ارائه بازی‌های خوب و مبارزه تا آخرین امتیاز امیدوار بود.

تیم ملی والیبال ایران

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: تیم ملی والیبال ایران مأموریت غیرممکن خود برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بامداد فردا (پنجشنبه) از مسابقه برابر صربستان آغاز خواهد کرد.

فدراسیون والیبال و تک‌تک اعضای تیم ملی از تدارکات گرفته تا سرمربی برزیلی برای یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین تورنمنت‌های سال‌های اخیر آماده می‌شوند و به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.

این موضوع که آیا اصولاً انجام چنین مأموریت بزرگی با نایب قهرمان لیگ اوکراین به عنوان سرمربی که البته سابقه مربیگری در تیم‌های ملی برزیل و فرانسه را داشته، ممکن است یا خیر، محلی برای بحث در شرایط فعلی ندارد، اما قطعاً روی نتایج و عملکرد تیم ملی ایران، تأثیرگذار است.

مائوریسیو موتا پائز، سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی ایران، حدود یک ماه فرصت داشت تا شاگردانش را برای VNL آماده کند؛ در حالی که تنها کورسوی امیدی برای کسب سهمیه المپیک با وجود حریفانی قدرتمند برای تیم ایران وجود دارد. در این بین، دلخوشی جامعه والیبال، ارائه بازی‌های خوب و جنگیدن از سوی ملی‌پوشان است.

پائز می‌گوید: «همه به سختی تلاش کردند. تعهدی که تیم از خود نشان می‌دهد را دوست دارم و الان زمان مبارزه است. امیدوارم تیم به خوبی برای لیگ ملت‌ها آماده شده باشد. همه آنچه در توان داشتیم، انجام دادیم. زمان زیادی صرف کردیم، شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و فدراسیون والیبال هم همه توانش را به کار گرفت و به تیم ملی کمک کرد. حالا باید با هم کارمان را انجام دهیم. فقط همین مهم است.»

پس از اینکه مشخص شد محمد موسوی، تمایلی به حضور در تیم ملی ندارد و امیر غفور نیز روی خداحافظی خود از جمع ملی‌پوشان اصرار دارد، اردو‌های تیم ملی زیر نظر پیمان اکبری تشکیل شد و با حضور پائز و لژیونرها، رسمیت پیدا کرد. با توجه به زمان کم آماده‌سازی، تیم ملی تنها فرصت کرد ۳ بازی تدارکاتی، اما ارزشمند در برزیل مقابل میزبان انجام دهد تا برای بازی حساس و مهم بامداد پنجشنبه مقابل صربستان آماده شود.


بیشتر بخوانید: اعلام مبالغ پاداش فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ ملت‌ها | ایران به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴


میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال که با چند روز تأخیر به جمع ملی‌پوشان در برزیل اضافه شد در آستانه شروع لیگ ملت‌های می‌گوید: «کار سختی پیش روی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک است. هفته اول لیگ ملت‌ها برای تیم ایران، بسیار مهم است، چون ۳ تیم از حریفان مستقیم ما برای کسب سهمیه المپیک، جزو رقبای هفته نخست هستند. نتیجه از الان قابل پیش بینی نیست، اما به انگیزه، اتحاد و جنگندگی بازیکنان امیدوارم.»

از صحبت‌های پائز و تقوی، نظرات کارشناسان والیبال و همچنین با توجه شرایط تیم ایران در رنکینگ جهانی و جایگاه حریفان چنین برمی‌آید که نباید منتظر کسب سهمیه المپیک توسط تیم ملی بود و تنها باید به ارائه بازی‌های خوب و مبارزه تا آخرین امتیاز امیدوار بود که البته منطقی هم همین است.

میلاد عبادی‌پور، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد، ولی زاده، مبین نصری و مرتضی شریفی، چهارده بازیکن ایران در نخستین بازی برابر صربستان خواهند بود که باید روح جنگندگی والیبال ایران و ثمره حضور مربی برزیلی را به علاقمندان این رشته در ایران نشان دهند

فرانسه به عنوان میزبان و لهستان، آمریکا، ژاپن، برزیل، آلمان و کانادا پیش از این سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورده‌اند و تنها پنج سهمیه باقی مانده که ایران باید برای آن تلاش کند؛ کاری که بسیار سخت و دشوار است.

در پایان دور مقدماتی لیگ ملت‌ها، رده‌بندی تیم‌ها مشخص می‌شود و ۶ تیمی که از طریق مسابقات انتخابی المپیک سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند تا وضعیت سایر تیم‌ها مشخص شود. در پایان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، رنکینگ تیم‌ها از سوی فدراسیون جهانی اعلام خواهد شد و چهار تیم برتر در این مسابقات جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست می‌آورند. بدین ترتیب تیم کشورمان باید حداقل ۹ بازی خود را با برد پشت سر بگذارد تا همچنان به صعود امیدوار باشد. بهترین تیم آفریقایی نیز سهمیه‌ای محفوظ در المپیک خواهد داشت.

برنامه و ساعت بازی‌های تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به شرح زیر است: (ساعت مسابقات به وقت ایران است)

هفته نخست، اول تا ششم خرداد ۱۴۰۳
برزیل ـ شهر ریودوژانیرو (برزیل، صربستان، ایتالیا، ایران، آرژانتین، کوبا، ژاپن، آلمان)

ایران ـ صربستان، ۳ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۳:۳۰
ایران ـ ایتالیا، ۴ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۳:۵۹
ایران ـ کوبا، ۶ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۳:۳۰
ایران ـ آرژانتین، ۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۲۳:۵۹

هفته دوم، ۱۵ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ژاپن، کیتاکیوشو، گروه سوم: (ژاپن، ایران، برزیل، ترکیه، لهستان، بلغارستان، اسلوونی، آلمان)

ایران ـ ژاپن، ۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۳:۵۰
ایران ـ برزیل، ۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰
ایران ـ بلغارستان، ۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰
ایران ـ ترکیه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰

هفته سوم ۲۹ خرداد تا ۳ تیرماه ۱۴۰۳
فیلیپین، شهر مانیل (ژاپن، ایران، آمریکا، هلند، برزیل، آلمان، فرانسه، کانادا)

ایران ـ آمریکا، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۳۰
ایران ـ هلند، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰
ایران ـ فرانسه، اول تیر ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰
ایران ـ آلمان، ۳ تیر ۱۴۰۳، ساعت ۶:۳۰

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما